Logg inn

Logg inn med ditt passord for å redigere hjemmesiden!

Skriv inn epostadressen din (må være den som er registrert på Mekke), og trykk på "Send meg passord" for å bli tilsendt nytt passord på epost.

Velkommen til Utgårdskilen Båtforening

Utbedring av landplassene ved D-brygga/slippen

Lørdag 22. mars startet arbeidet med utbedring av plassene. Plassene blir tilsvarende de ved Seilø hytta Se flere bilder under fanen Prosjekt - flere båtplasser

Årsmøte 2024

Årsmøtet ble avholdt Lørdag 16. mars kl 16 på Samfunnshuset på Vesterøy

Se referat og bilder fra møtet her: Referat   Bilder

FAKTURERING AV MEDLEMSKAP / LEIE ETC.

Utgårdskilen Båtforening har i år gått over til nytt regnskapssystem. Vi planlegger for å sende E-FAKTURA som foretrukket valg.
Det betyr at dere som har krysset av JA i egen nettbank til å motta E-FAKTURA og har gyldig adresse/e-post/telefon registrert hos oss vil få fakturaen rett i nettbanken.
Utstedelse av faktura starter som vanlig i løpet av april.

Vennlig hilsen Styret / kasserer - jan.ekeberg@online.no

DUGNADSDAGER    Lørdag 13.4 og lørdag 27.4 er avsatt til vedlikehld av båthavna vår

Lørdag 13.4 - oprydding og skjellskraping.  Lørdag 27.4 - smøring av brygger

Godt nytt båtår!

Det er forsatt vinter her i Utgårdskilen, men våren kommer fort og vi i
båtforeningen har begyndt å tenke på den nye båtsesongen 2024
Vi vil i UBF minne dere på at fremleie skal gå igjennom
båtforeningen.
Det er ikke anledning til å låne bort/leie bort båtplassen hvis den ikke
brukes
Fra 1. februar og til 1. april vil vi ha deres ønsker om fast plassstørre/mindre plass eller framleie av plass
Dette meldes til Ragnar Martinsen på epost
ragnmart@online.no

§11. Administrering av båtplasser
Blir båtplassen ubenyttet, skal dette meldes til Havnesjefen, som da
eventuelt kan bruke plassen til midlertidig utleie. Medlemmer som ønsker
framleieplass, må søke styret om dette hvert år. Ved en eventuell tildeling,
prioriteres søkerne etter ansiennitet og behov for breddemeter.

§9. Overdragelse av båtplass
Medlemmer som ikke har benyttet sin båtplass på tre kalenderår, mister
sin båtplass og blir overført til passivt medlem

KAJAKK RAMPE PÅ PLASS VED SLIPPEN

Det er satt ut en rampe ved slippen som gjør det lettere

ved ombordstignng/avstignng i kajakker og kanoer.

Villy og Johan har vært kreative og snekret til en anordnng på en bom.

Kajakkrampae

DUGNAD

Lørdag 9.april ble det avholdt dugnad. 2 år siden sist på grunn av Covid 19 pandemien. Det ble montert opp fine "hus" med Tryg redningsbøyer på alle bryggene, ryddet og div vedlikehold i det fine vårværet. Styreleder Heidi Johnsen viser stolt fram et av de fine hus-stativene som Johan har laget.

Se flere bilder og hva som ble utført på siden Dugnad våren 2022

14.3.22. Småbåtslippen er blitt forlenget. Den er nå blitt bedre å bruke når vannstanden er lav.

Her blir det nye småbåtplasser ved Seilø brygga.

Åge og Johan har gjort en kjempeinnsats. denne uka i det fine vårværet. Det vil senere bli lagt ut bommer ved plassene. Se flere bilder under siden Prosjekt - flere båtplasser eller trykk her

Foto 2.3.22 Tor D. Gustafsson

Nytt kajakkstativ

UBF har anskaffet kajakkstativ med 10 plasser. Stativet er plassert nede ved båthavna (står forløpig plassert ved miljø-stasjonen).

Det er gratis for medlemmer å leie plass. For ikke medlemmer koster det kr 500 pr år.

Kontrakt for leie ordnes ved å henvende seg til Ragnar Martinsen pr e-post: ragmart@online.no

Leietakere må selv sørge for å sikre og låse kajakken til stativet.

Gjesteplasser for båt koster 200,- pr døgn. Vipps til 81090